Przedmiot działalności i kompetencje
IX LO umożliwia uczniom zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia liceum poprzez:
- realizację programów dydaktycznych z poszczególnych przedmiotów, zatwierdzonych przez MEN oraz programów innowacyjnych i autorskich
- tworzenie bazy materialnej umożliwiającej realizację tych programów (pomoce naukowe, pracownie dydaktyczne) i udostępnianie jej w toku nauki wszystkim uczniom
- odpowiedni dobór kadry pedagogicznej dysponującej właściwym przygotowaniem merytorycznym
- współpracę z instytucjami pozaszkolnymi zajmującymi się upowszechnianiem wiedzy i doskonaleniem umiejętności uczniów
- bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania
IX LO we współpracy z rodzicami, kieruje tokiem nauki ucznia oraz umożliwia absolwentowi dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia na poziomie ponadgimnazjalnym i wyższym poprzez:
- ukierunkowanie predyspozycji intelektualnych uczniów w procesie dydaktycznym
- analizę predyspozycji psychofizycznych uczniów w pracy wychowawczo - opiekuńczej (wychowawca klasy, pedagog, pielęgniarka)
- orientację zawodową
- współpracę z instytucjami wspomagającymi rodziców i uczniów w decyzjach dotyczących kształcenia absolwentów szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących
- rozwijanie zainteresowań uczniów, pracę z uczniami zdolnymi w kołach zainteresowań, poprzez indywidualny tok nauki, udział w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, artystycznych i sportowych
- pracę z uczniem słabym, niepełnosprawnym w ramach indywidualnego nauczanie, zajęć wyrównawczych, klas wyrównawczych, terapeutycznych, integracyjnych
- udostępnienie rodzicom pełnej informacji na temat postępów dydaktycznych dzieci, zasad oceniania i
- promowania, przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami
- zebrania lub konsultacje dla rodziców - zgodnie z obowiązującym kalendarzem roku szkolnego
IX LO bierze udział w kształtowaniu środowiska wychowawczego ucznia pozwalającego mu na realizację celów i zadań wynikających z "Ustawy o systemie oświaty" poprzez:
- współpracę z rodzicami (opiekunami prawnymi) uczniów zapewniającą uczniom prawidłowe warunki toku nauki
- poznanie środowiska rodzinnego i warunków domowych uczniów przez wychowawców klas dla prawidłowego ukierunkowania działalności wychowawczo-opiekuńczej w klasie
- współpracę wychowawcy klasy z pedagogiem szkolnym, psychologiem, indywidualną pracę wychowawczą psychologa, pedagoga z uczniem
- współpracę z pozaszkolnymi instytucjami wspierającymi pracę wychowawczą szkoły: poradnią psychologiczno-pedagogiczną, wydziałem do spraw nieletnich sądu rejonowego, kuratorami sądowymi i innymi
- prowadzenie zajęć terapeutycznych
Dziennik zmian strony
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 16-03-2021 - Edycja treści
- 20-03-2015 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 656